22 april 2015

Bijeenkomst over de toekomst van ons pensioenstelsel, op 19 mei, met Xander den Uyl

Pensioen in de toekomstOp dinsdagavond 19 mei komt Xander den Uyl naar café-restaurant Meursing in Westerbork om te vertellen over de toekomst van ons pensioenstelsel. Daar wordt landelijk al een hele tijd discussie over gevoerd, maar er is bij menigeen nog veel onduidelijkheid over. Xander den Uyl is uitstekend op de hoogte en is bereid ons de dilemma’s te schetsen, vragen te beantwoorden en daarover in discussie te gaan.

De openbare bijeenkomst staat onder leiding van Eddy Veenstra, directeur van RENDO en begint om 20.00 uur, inloop vanaf 19.30 uur. De toegang is gratis. Café-restaurant Meursing is te vinden aan de Hoofdstraat 48, 9431 AE Westerbork.

De bijeenkomst is een initiatief van de PvdA Werkgroep Ouderenbeleid Drenthe, onderdeel van het Gewest PvdA Drenthe.

Over Xander den Uyl

Per 1 april 2015 is Xander den Uyl toegetreden tot het bestuur van ABP. Hij is voorgedragen door de gepensioneerden in het verantwoordingsorgaan.
Xander den Uyl (61) maakte al eerder deel uit van het ABP-bestuur. Tot 2013 was hij vicevoorzitter. Den Uyl werkte vanaf 1979 bij Abvakabo FNV, waar hij in 1990 gekozen werd in het dagelijks bestuur van de bond. In 2001 verliet hij de bond om directeur te worden bij de provincie Noord-Holland. Van 2004 tot 2010 was hij algemeen secretaris van Abvakabo FNV. Den Uyl is sinds 2011 (vice)voorzitter van pensioenfonds PWRI. Den Uyl studeerde economie aan de Universiteit van Amsterdam.
(Overgenomen van de website van het ABP).