Steunfractie

Klaas Been, Roden

Over Klaas Been, Roden

Klaas (1946) is vanuit huis uit een echte rode rakker. In 2005 werd hij gevraagd zich aan te sluiten bij de PvdA in Noordenveld. Eerst heeft hij zitting genomen in het bestuur.  Kort daarop volgend is hij onderdeel geworden van de steunfractie. Momenteel vervult hij beide taken niet meer, maar is hij nog vaak aanwezig bij de fractievergaderingen. Tot 2007 was Klaas actief als bestuurslid in de huurdersvereniging, eerst bij de Algemene Huurdersvereniging Bomenbuurt en later voor maar liefst 20 jaar bij AH Woon. Samen met Evert Jansen zijn zij de oprichters van de werkgroep ‘Volkshuisvesting’ en dan vooral gericht op de soc. koop en huur woningen. Deze werkgroep diende en dient tot de dag van vandaag ter ondersteuning van onze fractie en portefeuillehouder. Klaas heeft tot heden van dagen nog altijd voorliefde voor de volksbuivesting, maar ook voor zorg, economie, energie, openbare ruimte en natuurlijk de minima.