23 april 2024

ALGEMENE LEDENVERGADERING EN ONTWIKKELAGENDA PVDA-GL NOORDENVELD

Op donderdag 4 april hadden de PvdA en GroenLinks afdelingen van Noordenveld hun Algemene Ledenvergadering. Naast een aantal formele afdelingszaken hebben we het gehad over onze toekomst in de gemeente Noordenveld. Hoe zorgen we voor zichtbaarheid in de gemeente? Hoe zorgen we voor draagvlak en natuurlijk, hoe gaan wij toewerken naar een goed resultaat bij de gemeenteraadsverkiezingen in 2026?

Onder leiding van Martien Haasjes hadden we een gesprek op voeten, een actieve werkvorm, waarbij we met elkaar van gedachten hebben gewisseld over onder andere de aanpak en de prioriteiten.

Enkele highlights:

• Het plan lijkt ambitieus, dus zorg voor focus en wil niet teveel, om het plan ook uitvoerbaar te maken.
  • Het is belangrijk dat we een sterke lokale boodschap hebben én we moeten deze beter zichtbaar maken.
  • Om alle taken goed te kunnen doen hebben we meer mankracht nodig. Hoe kunnen we onze huidige leden beter betrekken en nieuwe leden aantrekken?
  • We doen al veel met elkaar. Versterk onze sterke punten.

Vervolgens hebben we drie werkgroepen gevormd die alle drie met een deelopdracht van onze ontwikkelagenda aan de slag gaan. (Zie de gehele opdrachtomschrijvingen van de werkgroepen in de bijlage)

De groep Rood-Groene macht in Noordenveld kijkt hoe we gaan deelnemen aan de verkiezingen. De werkgroep doet onder andere een voorstel voor de samenwerkingsvorm en beschrijft hoe we tot een verkiezingsprogramma en een kandidatenlijst gaan komen. Daarnaast denken ze na over de campagne en op welke manier de afdeling en fractie input krijgt vanuit de samenleving.

De werkgroep politieke participatie houdt zich bezig met het betrekken van leden en inwoners bij onze afdelingen. Zij bedenken mogelijke activiteiten om draagvlak en zichtbaarheid te vergroten. Daarnaast kijken ze naar de huidige werkgroepen en zal de werkgroep voorstellen doen voor een doelgerichte en effectieve manier van werken. Ten slotte zal deze werkgroep ook kijken hoe de fractie ondersteund kan worden door de afdelingen en op welke manier de fractie input krijgt van inwoners en leden.

De werkgroep organisatieontwikkeling gaat aan de slag met de rollen en taken binnen de afdeling. Wie doet wat en hoe zorgen we voor een goede communicatie is tussen alle betrokkenen? Wat doet het bestuur? Hoe wordt de fractie gevoed met voldoende input vanuit de afdelingen en Noordenveld? En hoe kunnen wij effectief communiceren met onze leden?

De werkgroepen presenteren hun bevindingen voor de zomervakantie en vanaf september zullen we starten met de implementatie en verdere uitwerking.

Voor alle werkgroepen hebben zich inmiddels enkele leden aangemeld, maar we zijn er nog niet. Dus wil je meedenken in één van deze werkgroepen meld je dan aan bij onderstaande mensen!

De werkgroep Ontwikkelagenda PvdA-GL Noordenveld