25 maart 2024

Raadslid Anita van der Noord (PvdA/GroenLinks) stopt

Het is haar gezondheid die haar dwingt tot deze stap, want Anita was nog lang niet van plan om ermee op te houden. Het raadswerk zat haar als gegoten.

‘We verliezen door haar vertrek een bevlogen lid van de fractie,’ zegt fractievoorzitter Bertus Jan Epema. ‘Een fijn mens, met hart voor anderen. Met een geweldig netwerk ook.’

Anita heeft zich sinds 2018, toen ze raadslid werd, ingezet op veel terreinen. Daar is de inbreng van kinderen, die gestalte heeft gekregen met de komst van de kinderadviesraad. Dat leidde ook tot mooie contacten en activiteiten op scholen. Maar ook duurzaamheid zit haar aan het hart gebakken. Als ambassadeur van de SDG-doelen heeft ze zich ingezet voor een betere en duurzame wereld.

In de raad en fractie richtte haar inzet zich ook op persoonlijke verhoudingen. Ze was steeds op zoek naar samenwerking, niet naar verschillen, maar naar overeenkomsten.

De fractie van de PvdA/GroenLinks zal haar missen, ook al omdat ze veel positiefs zag in de samenwerking tussen de beide partijen.

Voor haar opvolger, Reinier Bruil, staan hele grote schoenen klaar om te vullen, zoveel is duidelijk. Maar Anita zou Anita niet zijn als ze ook daar niet positief naar kijkt. ‘Dat komt best goed!’

In de raadsvergadering van aanstaande woensdag 27 maart wordt afscheid van Anita genomen.