KASTANJEBOOM MOET BLIJVEN

16 maart 2021

De herinrichting van het centrum van Roden blijkt te betekenen dat een bijna 75 jaar oude kastanjeboom moet worden gekapt. Dat inspireerde Roner Bert Liewes tot een actie, waarvoor inmiddels veel steun is. Ook de DUOfractie van de PvdA/GroenLinks steunt de actie.

aadslid Pascalle de Vries zegt erover: ‘Ik ben een van de jongste raadsleden, maar lid van een partij die ook 75 jaar is. Dat is een respectabele leeftijd. En het kan toch niet zo zijn dat er geen oplossing is voor deze boom? Wij dragen de herinrichting van het centrum een warm hart toe, maar dit moet echt anders. Deze boom betekent veel voor Roners, dus wij roepen het college op om creatief te zijn!’

Haar collega raadslid, Bertus Jan Epema sluit zich daar volmondig bij aan: ‘Als fractie van PvdA/GroenLinks zijn we voor een groene gemeente. En daar hoort deze boom bij! We moeten zuinig zijn op deze groene elementen in het centrum. En voor die parkeerplaatsen is vast wel wat te bedenken.’