30 november 2023

PVDA/GROENLINKS STEUNT PLANNEN NIEUWBOUW IN EEN

Eindelijk! Er komt schot in de bouwplannen op de plek van de voormalige protestantse basisschool in Een. Bijna tien jaar nadat de gemeenteraad van Noordenveld besloot tot de bouw van een nieuwe gezamenlijke school. Een ontwikkeling die de fractie van PvdA/GroenLinks van harte steunt.

‘Het werd ook wel tijd,’ zegt raadslid Christel Pijpker, die zelf in Een woont. ‘Het bouwplan aan de Veldkampen is vol en en er is veel vraag, vooral van starters. Daarom is het heel goed dat dit nu van de grond komt.’

Nadat eerdere plannen om diverse redenen niet doorgingen is er nu een mooi plan. Het is goed dat nu deze open plek in het dorp wordt ingevuld, helemaal in een tijd dat er echt woningnood is. Vooral voor jongeren die in het eigen dorp willen blijven wonen. Want die vraag is er volop, ziet ook de fractie.

In de fractie is er het vertrouwen dat het plan in goed overleg met de omwonenden tot een mooi einde wordt gebracht. En de fractie prijst de rol die Plaatselijk Belang daarbij heeft gespeeld.